Tur?

Det var vad läkaren sa till mig att jag haft när jag hade kommit hem från Brasilien, höll väl inte riktigt med honom då... Men när jag tänker tillbaka lite så var det kanske det jag hade, för trotts allt så körde jag rakt in i en sten i ungefär 40knyck. Flög ett antal meter och landade på rygg, höft och axeln, och detta på lite andra stenar och hårt packat jord.
Fick ju också rejält ont och känner fortfarande av det i vissa lägen, men när man tittar bak på ryggen så har jag fortfarande ett stort rött märke där det tog som hårdast. Vävnaden har alltså ännu efter 2månader inte läkt ihop, då förstår då iallafall jag att det nog tog ganska hårt på kroppen.
Så kanske hade läkaren rätt att jag haft tur som kom undan utan större men för livet... Får väl hoppas att den turen fortsätter då eller så måste jag kanske lära mig att inte krascha:-)

Har även läst på både FB och på bloggar om att man ska lämna förslag på hur man ska göra XC-Cupen bättre, tror väl själv att det handlar mkt om marknadsföring mm Men sen måste vi kanske också inse att det är en liten sport och med all konkurrens från dataspel och andra idrotter så blir den nog tyvärr inte större heller..
Sen tycker väl inte jag heller att det är i veteranklasserna vi ska börja ändra, är ju inte där vi behöver fler åkare utan det är ju dom unga som ska lockas till sporten.. Och att göra alla veteranklasser till en är enligt mig ingen bra ide, kanske Maxistart men inte en och samma klass. Tror inte att så många H-50 åkare tycker att dom tävlar på samma vilkor som en 30åring... Förutom Benny och Tommy då som kör ifrån alla 30åringar:-)
Men detta är ju bara mina spontana tankar och inte heller har jag några andra konstruktiva tankar, allt jag vet är att jag kommer cykla hursomhelst:-) Men gärna fortsätta med tävlingar både Lö och Sö så man får lite valuta för soppapengarna..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack