Förbättringsområden.

Ska försöka lista upp dom saker som jag vill förbättra till nästa år för att bli en bättre cyklist.

Det första och största området är min teknik i skogen, har år för år blivit bättre. För några år sen var jag skitkass nu är jag bara kass, men jag vill bli bra! Kommer aldrig bli den som står och studsar på framhjulet, men jag vill lära mig bli effektiv i terrängen. Funderar på att till våren ta hjälp av en lokal gammal DH-stjärna, några tips på övningar och trix kanske han har.. Sen är det bara att se till att cykla MKT i skogen, men det dröjer ju ett halvår innan det är möjligt.

Sen ska jag jobba på tävlingspsyket också, måste lära mig att våga satsa mer. Med detta kommer ju risken att vägga men den får man ta om man vill prestera. Som det är nu är jag för bekväm, kör ju hårt men går aldrig ur den där säkerhetszonen som jag har. Detta tror jag att man kan träna upp genom att på träning försöka puscha sig hårdare och våga ta i mer, för det gör ju inget om man efter 40 min måste ge upp för att man inte orkar mer på träningstävlingarna. Då har man ju lärt sig vart gränserna går och hur länge man kan gå för fort.

Självklart ska jag också försöka bli starkare och bättre tränad med, men det jobbar man med varje vecka just nu. Så om jag bara kan fortsätta med det så borde man ju bli lite bättre än förra året:-) Det viktiga här för min del är att ha mål att jobba mot så att men ser ljuset i tunneln, och även får en mening med allt slit. För det är en lång period nu som inte alltid är så jävla rolig men kommer man ihåg att man har ett syfte mad allt så går det lättare att motivera sig själv!!

Sist men inte minst ska jag även bli bättre på tävlingsförberedelserna, här tror jag det finns mkt att jobba med... Vill få dagarna innan tävling att nästan alltid se likadanna ut så att man vet exakt hur och vad som ska göras, i detta ingår ju att hitta den formel som passar för att få just min kropp i bästa trim. För dom som tävlat mkt sitter detta i ryggmärgen men för mig gör det inte det, och för att få denna rutin så måste man helt enkelt tävla mer! I brist på riktiga tävlingar här uppe så får man väl i fantasin hitta på att det är tävling en lördag och göra allt perfekt innan den starten och sen köra en tävlingsträning med sig själv och sina tider..

Det är vad jag ska jobba på under 2013, har ni tips på mer så får ni gärna ge mig dom:-) Är glad för alla råd jag kan få!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack