Svårt..

Har under hösten försökt läggs ner lite tid på att få tag i några sponsorer som kan gå in med lite pengar för att täcka kostnaderna för ett ev Masters VM.. Det började riktigt bra och flera lokala företag sa att dom var intresserade, men sen har det gått tyngre.. Några har dragit sig ur och vissa andra vet inte riktigt hur dom ska göra, har full förståelse för detta då konjunkturen ser ut som den gör. Svårt att motivera varför man ska ge mig pengar när många företag varslar och säger upp folk just nu, även om jag inte ber om några stora summor.
Just nu vet jag inte hur det blir alls, hade tänkt att allt skulle vara klart innan nyår. Men så kommer det inte att bli!! Känns som att det blir svårt att skrammla ihop dom pengarna nu, och jag kommer inte ha råd att betala själv. Det skulle vara om jag skiter i att tävla alls i Sverigecupen och bara kör SM och VM, men det känns inte så skoj heller. Jag räknar med att varje tävlingshelg i SWE-Cupen kostar mig ungefär 5000kr, så det drar snabbt iväg om man ska köra några race.. Måste väl snart bestämma hur jag ska göra, satsa på ett nytt VM eller hålla mig uppe i Norrland och köra. Synd bara att jag är veligare än allt annat...

Kommentarer

Unknown sa…
Ser ju ut att bli hyfsat med "lokala" tävlingar nästa säsong; Obbola mtb challenge, Krafttrampen mtb, Piteå mtb maraton, Sävast mtb, Bikeboost och möjligen årets höjdpunkt; Busjön Multi :-)
Samuel sa…
Ser ju riktigt lovande ut med lokala tävlingar, hoppas datumerna släpps snart så man kan planera in dom. Måste ju försöka köra alla dom där, är ju skoj med norrlandstävlingar!
Men Busjön Multi får jag så jäkla ont i kroppen av, stakning är inte min starka sida...;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift