Watt å Watt

Just nu är det ju mkt watt på den här bloggen... Har ju valt att skriva ut vilka watt jag tränar på då jag inte ser nån anledning att hålla sånt hemligt, är ju inte direkt raketforskning jag håller på med. Sen kanske nån tycker det är lite intressant.
 Men sen finns det nog många som tycker det är ganska tröttsammt att läsa om det, och tycker att man hakar upp sig för mkt på siffror. Visst är det så att jag focuserar mkt på siffror under vintern, har ju inte så mkt annat att jämnföra med här uppe.. Det är även ett sätt för mig att motivera mig att träna hela vintern och hålla uppe intesiteten, annars skulle jag nog bli bekväm och lalla runt för mkt.. Jämnför inte med andra utan bara med mig själv. Vet ju mkt väl att det handlar om så mkt mer än Watt när man kommer ut i skogen, men dom delarna försöker jag hitta när det är möjligt att träna ute i skogen igen. Alltså nån gång i Maj... och då brukar jag också släppa det här med watt och focusera allt på att hitta flytet och känslan i skogen, har ju mkt att jobba på när det gäller teknik..

Kommentarer

Anonym sa…
Jag är skitglad om jag kommer upp i 300w i snitt på ett träningspass. Troligen visar min mätare fel men det verkar funka ändå./Tommy
Samuel sa…
Det viktiga är ju att den visar lika mkt fel varje gång, då kan man ju iallafall se sin egen utveckling. Min monark med viktkorg blir ju väldigt tillförlitlig från gång till gång:-)
Samuel sa…
Råkade visst ta bort ett inlägg angående att det är intressantare med watt/kg, och visst är det. Men vad jag väger vet dom flesta redan och sen kan man ju räkna själv. Själv är jag för lat för att räkna..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift