Den lätta vägen..

Igår var en dag med mkt på schemat, mest saker med barnen. Var på leklandet och mkt annat lek och hopp, sen gjorde jag en mkt god middag. Helstekt älgentrecote med kantareller och annat gott, blev mätt och belåten men barnen hade säkert hellre ätit köpeköttbullar..
När kvällen kom och barnen var lagda så skulle det tränas, var helt sjukt trött...
Här hade den lätta vägen varit att sätta sig isoffan med en god macka och glo på tv, och efter det krypa isäng. Men nu har man valt det liv man gjort, så det var bara att tvinga sig ut i garaget och börja värma upp. Körde mina 10st 4min långa tröskelintervaller med 1min vila mellan, lite lägre kadens än vanligt och höll mig på 60rpm. Med 6kg i viktkorgen så blev det ett väldigt bra pass, så efter en timme gick jag in med piggare kropp och huvud än jag hade innan. Så ibland är den jobbiga vägen den som ger mest tillbaka:-)

Ikväll är det dock den enkla vägen som gäller:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack