Helg

Så var det helg igen, sällan har det känts så skönt! Ska försöka njuta av den här hemma och även se till att få lite kvalitativ träning. Står lite kortare tröskelintervaller på schemat både lördag och söndag, så det blir en monarkhelg.. Börjar på bli rätt avis på dom som cyklar ute i skogen nu, och framförallt vill jag kunna köra lite fart i skog..
Skulle ha åkt ner i helgen eller nästa om jag haft färdigbyggda cyklar, men framgafflarna låter vänta på sig. Nu har dock Ulf ringt ner till Tyskland och eldat på dom, så att på onsdag ska dom skickas upp till mig:-) Tack Ulf!! Så med lite tur kommer jag få nästan 2 veckor på hojen innan tävlingarna drar igång, alldeles för lite för mig. Men största problemet är att jag inte kommer att ha kört nått i terrängen innan första XC-cuptävlingarna, så att kunna köra fort där är inte så troligt. Visst finns kraften i kroppen men att omvandla den till fart i skogen tar för mig ett tag, så  Hjo och Tidaholm får jag se som ett bra tillfälle att träna. Önskar att ibland att jag börjat med denna sport i unga år och lärt mig tekniken från dess, då kanske det suttit i ryggmärgen. Sen är det på just tekniken jag har mitt största förbättringsområde, men gubben ska lära sig!!

Gårdagen träning finns inte mkt att skriva om, den genomfördes enligt plan. Varken mer eller mindre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack