Pannben

Igår fick man träna upp pannbenet lite, var sovtrött hela dagen och kände mig riktigt sliten. Någonstans i bakhuvet fanns också att jag skulle köra 60/120 intervaller efter att barnen somnat, kändes inte riktigt motiverande.. Men ut i garaget släpade jag mig med låga förväntningar, under uppvärmningen kändes det som att det nog skulle vara läge att gå in igen. Efter 10min så drog jag igång första minuten, dom 3första går relativt lätt och mjölksyran börjar komma efter ca 45sek in i intervallen. Nr 4,5,6 kommer syran smygandes vid 40sek, och 7-9vid 30-35sek. Den sista drog jag på stenhårt direkt och hade syra efter 25 sek, men då gäller det bara att försöka hålla trycket minuten ut. Fixade alla 10 över uppsatt Wattmål:-)
Alltid lika skönt när man kämpar sig igenom ett pass och dessutom gör det bra!! Visst en bra dag borde jag kunna köra ännu hårdare, men alla pass ska ju inte gå "Lätt"..

Idag ska jag nog ut å testa om skidorna glider än.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift