Hur mkt bättre måste jag bli??

Vet ju om att man inte kan räkna så här, och att det finns många fler parametrar. Men ändå lie skoj att göra det, sen får man lite mål med träningen mm. Om man nu tar SM loppet som referens så var jag ca 6min efter Wengelin på 2h 30min cykling, typ 2.7%.. Så om man då har som mål att på alla monarkpass bli 3% starkare under vintern:-) Om man slår ut det bli det ca 2min 15sek per timma som jag måste förbättra mig, så då får målet på min Långlopps bana att gå under 1h 8min nästa år. Fixar man det är det väl bara att hänga på dom nästa år;-) Eller så får man bli mer taktiskt slipad under vintern och hänga med ändå.. Nädå som jag sa så finns det så många saker att väga in i hur det går i ett lopp, men på detta sätt skapar jag mig ett mål med träningen i vinter. För att ha väldigt tydliga mål är ett måste för mig, då tar jag mig genom den långa kalla vintern:-)

Kommentarer

Håkan.H sa…
Sjukt bra att bli 5a, Grattis!
Fick du/ni veta hur mycket tid de fyra sparade jämfört med er i andra klingan?
/Håkan
Samuel sa…
Såg på Öijers blogg att han kollat via strava att det var ca 40 sek, sen var ju deras väg mer energisparande.. Men var ju som sagt inget som avgjorde något placeringsmässigt.
Anonym sa…
Jag tippade dig som 11:a pga. ditt sparsamma tävlande, din fysiska kapacitet håller mycket hög nivå. Jag vill påstå att med mer tävlade och förbättrad teknik skulle placera dig högre än den fin fina 5:e platsen. Hursomhelst stort grattis till den fina placeringen.
/coachen
Samuel sa…
Ja jag kommer försöka tävla mer nästa år, för den rutinen är viktig. Nu satt jag lite fel när det sprack av i klungan, det är sånt man måste lära sig. Sen hade jag kanske inte orkat gå med dom snabbaste, men det får man ju aldrig veta om man inte suttit med.. Så finns mkt att slipa på, men det är ju själva utmaningen med detta:-)
Anonym sa…
Borde bli 1,027 x 1,027 således 1,054 alltså 5,4 procent som du måste bli bättre på monarken.
Mycket imponerad av din satsning. Lycka till nästa år.

Jörgen Axelsson, Umeå

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack