Köpa sig snabb..

Går det köpa sig snabb, nä det går inte. Men går köpa sig snabbare eller mindre långsam iallafall, för nog gör bra material skillnad. För mig har det gått från att försöka ha så lätt och snabb cykel som möjligt, till att mer handla om att sitta bra och känna mig bekväm på cykeln. Visst jag vill fortfarande ha en lätt cykel, men ska man köra fort tror jag man måste vara bekväm. Varför körde jag då en HT iår?? Jo man kan vara bekväm på en sån också, för jag har suttit väldigt bra på min F-si. Så handlar inte bara om dämpning utan mkt om geometri mm. Jag trodde att jag aldrig skulle köra HT igen, men det har ju gått rätt bra med en sån iår:-) Suttit bättre och kört snabbare på HT i år än på FS 2014.. Så om det blir HT eller FS nästa år får vi se, ska testa dom olika alternativen den 4/10 ute i Obbola. Finns ju väldigt bra banor att testa på där ute, så längtar dit:-) Ska försöka fixa en både snabb, lätt och bekväm cykel till 2016!! Så mitt bästa tips inför cykelköp är att testa cykeln innan, för då känner ni rätt snabbt hur det känns att sitta i den. En annan förändring jag gjort i år på materialet är att gå från att alltid välja lättaste däcket, till att välja modellerna med starkare sidoväggar. Har efter det inte punkterat en enda gång, och det är ju roligare att ta sig i mål än att laga punkteringar mitt i skogen. Visst går det punktera ändå, men risken är ju mindre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack