Tufft

Blev ett hårt pass på monarken igår, var inte riktigt mentalt med heller. Det gör en jäkla skillnad om man är mentalt inställd på att kämpa eller ligga i soffan, men slog ner min latmask och kämpade. Fixade 3 av mina intervaller, men på sista fanns det inget mer att ta av. Så orkade då bara 2 av 5 min, men det sved rätt bra i benen då... trotts att jag inte riktigt pallade är jag nöjd med passet, för just det är kanske en av mina svagheter. Att jag gärna lägger mig på en nivå jag vet att jag fixar, så därför nöjd att jag körde för hårt och inte orkade:-) Idag är det backintervaller som gäller, har en bra backe runt knuten som tar ca 5min. Den känns perfekt idag:-) Det bästa med den är att man kan ta 4 olika vägar upp, då får man lite olika karaktärer på den och blir inte less. Annars ser jag framemot Cannondales Demotour i Oktober, är ett par hojar jag verkligen vill testa inför nästa år. Habit är en av dom och den andra är Scalpel, kommer troligtvis vara i behov av en cykel i höst/vinter. Vet inte vilken väg jag ska välja där, velar från dag till dag... Hade tänkt cykla denna säsongen klart innan jag bekymrade mig om sånt, men ev säljer jag min F-si direkt efter SM och då är jag ju cykellös...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift