Stolt 5a

Hemma efter en lång dag igår, kom hem vid 1 i morse och nu på jobbet... Svårt att somna hade jag också, så kommer vara lite sliten idag. Om helgen då, har bott kungligt hos Johan Lindbom med superservice. Fixade även lagning åt mig, så hade full backup i helgen. Utan detta hade det inte varit möjligt, så ett stort tack till Fam Linbom!! Själva loppet var en spännande historia, starten uppför rallybacken gick rätt långsamt. De var lite kort för att nån skulle våga köra, och efter den var det lättåkt och snabbt i 2mil. så var en stor klunga som kom upp på grusvägarna, försökte köra smart där. Men helt plötsligt kom en stig, satt för långt bak där.. Så självklart var det någon framför mig som inte kunde hålla tempot och då sprack det av, då satt man i andraklungan. Blev lite sur på mig själv där, visste inte heller riktigt hur många dom var där framme. Men tänkte att det bara vara att göra det bästa av situationen nu.. Så körde på i denna grupp så gott jag kunde, var många starka cyklister med. Några fina stigpartier fanns det och tuffa backar med, så ett fint lopp. Hängde med gruppen fint in till sista backen, där fick jag slita ont. Men kom med dom första upp på toppen, då var vi 4 st kvar. Kördes på riktigt hårt på skidgatan sen, låg där 15m efter nästan hela tiden och var på gränsen till att släppa. Men tog mig samman och tryckte in tyngsta växeln för att trycka mig ikapp. Kom ikapp och in på stadion som 1a, där drog en Kvänumcyklist på en långspurt. Tog det hjulet och bet i som bara den, in på upploppet som 2a. Sen var det bara att dunka på, tog spurten vilket ju alltid är skönt. Väl i mål kom Flockhart fram och sa att jag var 5a, blev väldigt glad över det. Sen började det gå rykten om att dom 4 första kört fel och ev skulle diskas, jag valde att inte lämna in någon protest.. Av flera anledningar.. Dom körde ju inte fel medvetet, dom var snabbare än mig och skulle inte vilja vinna så. Sen kan jag tycka att vi blev dåligt informerade om vad som hänt, det ända vi fick veta var att vi inte skulle dra hem. Varför fick jag inget svar på, så fick egentligen ingen chans att bestämma om vad jag skulle göra. Men den bästa cyklisten vann, vilket ju är som det ska. Lite bilder av Ola H
Är grymt stolt över mitt resultat, detta visar att med hårt slit är det möjligt att vara med där uppe. Så ska njuta av detta!! Sen drar vi igång mot 2016:-) Har många tankar om vad jag vill göra och hur, dom ska nu formuleras till en plan. Sen ska jag utvärdera 2015 också, så jag lär mig nått av det som hänt denna säsong. Kommer nog i veckan också ett inlägg om vad som hänt bakom kulisserna detta år, har ju som många vet inte varit en dans på rosor hela tiden. Men vill ta mig lite tid att skriva det inlägget så det blir rätt...

Kommentarer

Petrus sa…
Du ser det gick ju bra det där ;-)stort grattis!

Spännande läsning. En kanoninsats och verkligen ett kvitto på den stora satsning du gjort i dina förberedelser. Måste också säga att det är underligt att täten kan köra fel på detta sätt. Måste vara en arrangörsmiss, och på ett SM dessutom. Som sagt - Grattis!!
Anonym sa…
Grattis till ett riktigt starkt lopp! Blir det Obbola Challenge på lördag?
stefan sa…
Skönt att slitet lönar sig ibland. Hårda långlopp är din grej helt klart
Grattis :)
Samuel sa…
Tack så mkt!! Ja långlopp är nog min grej, bara att inse det:-)
Unknown sa…
Om du kört fel, tror du då att du fått behålla din femteplats?
Grymt starkt kört, imponerande.
Samuel sa…
Nä jag hade blivit diskad...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack