Beställde klingor

La en beställning på 2 klingor tidigare i veckan, en grön 36a och en blå 36a. Var nära att beställa en 38a men fick dåligt självförtroende och gick ner en storlek, tror väl 36 är rätt lagom. För långlopp tyckte jag 34 var för litet ifjol, vid 40 km/h trampar jag ur 34an. Eller kadensen blir för mig rätt obekväm, så behöver ett snäpp till. Men funderade på 38 för att slippa ligga på dom 2 tyngsta växlarna efter grusvägarna hela tiden, backarna borde inte vara nått problem ändå. Fast fegade som sagt och tog 36, ifall jag blir trött nån gång kan det vara bra:-)
Den blåa ska sitta på F-Si hojen och den gröna på Habiten till att börja med, nu måste jag bara beställa blå handtag också. Efter det kommer nog Fsi'n vara färdig, ja nya däck ska väl på senare också...

Fredag idag vilket betyder högitensiva kräkintervaller, nu på morgonen 60/120 och ikväll 30 sek maxspurter tills benen stannar av. Däremellan ska det jobbas och umgås med barnen :-) Så ser min dag ut..

Kommentarer

Anonym sa…
Borde du inte ha 42 med alla watt du trampar?
Samuel sa…
Haha ja på vasan kanske :-)
Men 36an funkar bra upp till 45km/h...
Petrus sa…
Köpte du på samma ställe som tidigare? Ska inhandla nya då jag skickade med dom jag hade till gamla cykeln. Tänkte testa "dina" i så fall. Som lönnfet motionär brukar jag byta drev beroende på vilken tävling det är :-)
Anonym sa…
Inga ovala klingor?
Samuel sa…
Jag beställer direkt från Garbaruk, tar nån vecka så har man dom hemma från Ukraina.
Jo dom är ovala, glömde bara skriva det:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack