Borås 2dagars i backspegeln

Ja då var man hemma igen och har hunnit komma tillbaka i verkligheten, har även låtit helgen sjunka in. Hur var helgen då?? Jo det var ett bra arrangemang av Borås Cykelklubb och fina banor, dessa tävlingar förtjänar mer deltagare. Men det är väl för långt att åka.. Trevliga människor finns det också gott om på tävlingsorådet, problemet är ju att man ska hinna tävla också så man hinner inte vara social hela tiden. Lite problem med det på Lördagen, blev lite för social och hann inte riktigt ladda för racet som jag ville. Jag behöver oftast lite tid för mig själv, då jag går in i tävlingsmode..
Vet inte om det berodde på det att jag inte hade det där tävlingspsyket riktigt med mig under loppet, men jag tror det.

Fick till ett bra race på lördagen trotts avsaknad av inställning, släppte iväg några elitkillar allt för lätt. Men vann min klass rätt klart och skaffade mig ett bra utgångsläge inför söndagen.
Till söndagens race bestämde jag mig för att tävla mer.. Fick till en bra start för att vara mig, men jäklar vad det körs i starten bland juniorerna och eliten!! Såg till att plocka en del placeringar upp för första backen, men det kostar en del att gå på så hårt..
På andra varvet höll jag på att bränna mig lite, cyklade uppför pulkabacken med bara en 40klinga fram. Det tog väl hårt på benen under andra varvet och i den nästkommande backen kände jag mig stum och tappade mkt tid.. Men kunde återhämta mig relativt snabbt, så när Stefan C kom ikapp mig kunde jag hänga på:-) Låg sen med honom resten av loppet och vi plockade en del placeringar, mkt nöjd med det! Stefan är ju en av dom man imponerats stort av genom åren, och att nu kunna hänga med honom är stort för mig:-)
Mkt nöjd med racet och vinsten i H-30! Tog nu ledningen i XC-Cupen, så nu får jag se till att köra i Vårgårda och Täby till hösten..

Helgen i övrigt var MKT trevlig, detta tack vare alla trevliga cykelmänniskor! Men främst pga mina boendekamrater Tommy, Stefan och Gunnar!! Fick hjälp med lagning av dom också! Sen hade vi långa och trevliga frukostar med mkt cykelsnack:-) Utan er hade det inte varit lika skoj så TACK!

Dom här helgerna blir rätt långa för min del och det sliter en del känner jag, så det blev vila igår.. Sen blir det en lite lugnare vecka rent träningsmässigt också, behöver nog det.. Sen ska man ju lägga lite tid på familjen nu också och göra lite semestersaker, men ska försöka se till att få till träningen också.. Men det kommer bli ett pussel att lägga! Idag ska det köras fyror, om det blir monark eller i backe får jag se. Beror väl lite på hur mkt tid jag får.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack