Krafttrampet i Skellefteå

Fg morgon med uppstigning strax innan 6, sen in i bilen och köpa frukosten på Statoil. Allt för att inte väcka resten av familjen:-) Kom på plats rätt tidigt,  skönt att kunna gå omkring och strosa lite. På uppvärmningen kändes det inte bra, sega ben, halsbränna och sura uppstötningar. Mådde inte riktigt bra.. När starten gick kom jag iväg som tvåa, men tog mig upp i ledningen i startbacken. Sen låg jag och drog i nån mil, tills jag körde fel och drog med mig Mattias Björkegren från Kolmården. Tappade inte så mkt men blev till att jaga i några minuter innan vi var ikapp igen, låg då bakom i några kilometer innan jag var uppe å drog igen. Drog väl lite väl mkt men jag såg ju detta som bra träning. Var väldigt mkt grusväg och det gick snabbt, hade en snitthastighet på över 30km/h. 5mil på 1h 35min... Med 6-7km kvar var vi 3st kvar i tätklungan, Mattias hade varit uppe och ökat farten några gånger så jag trodde han skulle komma hårt på slutet. Men bestämde mig för att köra hårt dom sista 5km, och i sista lilla tekniska utförskörningen satsade jag allt och fick en lucka som räckte till en skön vinst:-)
Kroppen var inte i kanonslag men benen kändes helt ok och kunde hålla stabil fart hela tiden, detta utan att ha nån svacka under loppet.
Riktigt bra arrangemang och rätt många cyklister till start 194st tyckte jag dom sa, skoj med norrlandstävling!!

Nu blir det till att börja ladda mot nästa helg i Borås!!

Fina priser!

Kommentarer

stefan sa…
Bra kört Samme!
CK Norrtälje i Topp såklart :)
Jocke sa…
Bra kört!

För egen del var det tävlingspremiär på MTB så det finns den del kvar att lära... Jäkligt kul var det i varje fall.
Samuel sa…
Tack! Japp måste vara en av få gånger Norrtälje vunnit i Norrland:-)
Ja Jocke det var ett bra arrangemang och riktigt trevligt, kul att så pass många hittat dit!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack