Lång natt och LL till helgen

Usch vilken natt somnade väl rätt fort när jag la mig vid halv 12, sen var det något som väckte mig och somna om gick inte... Låg väl från halv ett till 5 och vred och vände på mig, lyckades sen somna ett par timmar tills barnen vaknade. Jaja får väl hoppas att man sover bättre inatt, men såna här nätter är sååå långa.

Igår var jag ju riktigt trött men tog mig ut och tränade vid 19.30, skulle köra 40min en bit under tröskel. Ingen maxning men bra jobbigt ändå, körde crossen efter landsvägen. Blev ett snitt på 37.6km/h, undrar om man en bra dag skulle kunna få upp den i ett snitt på 40?? Eller måste man ha en TimeWarp TT för det?

Har även anmält mig till årets första långlopp nu till helgen, och det är inte Lida loop.. Ska köra Krafttrampet MTB i Skellefteå på Lördag, är ett seedningslopp till CykelVasan. Det är 5 mil på stigar och vägar runt Skellefteå. Ska bli skoj att bara behöva köra dryga 15mil till en tävling:-) Lyxigt att kunna åka samma dag och sen vara hemma till middagen!!

Kommentarer

Håkan.H sa…
Hej!

Ser att du ska köra i Skellefteå.
Körde den förra året och fast det var sjukt blött så tycker jag att banan var mycket trevlig.
Start och mål är numera på samma ställe vilket är bra.
Jag cyklar inte den i år för att jag varit både sjuk å skadad...

En fråga...hur mycket luft har du i däcken på en 29:a på tävling?

/Håkan Hjort
Anonym sa…
Ska bli trevligt att få tävla lite här uppe i Norrland:-)
Brukar ligga mellan 1.7-1.9bar när jag kör tubless och med tubdäcken kan jag gå ner lite till. Då väger jag ca 70kg.

//Samuel
Anonym sa…
Ska bli trevligt att få tävla lite här uppe i Norrland:-)
Brukar ligga mellan 1.7-1.9bar när jag kör tubless och med tubdäcken kan jag gå ner lite till. Då väger jag ca 70kg.

//Samuel
Håkan.H sa…
OJ, så lite luft.
Hur blir rullmotståndet på väg och hårda släta underlag?

Jag kör också tubless med punkavätska (Stans)

/Håkan
Anonym sa…
Grusväg funkar bra, men jag kör ju mest XC-lopp och då har man en stor fördel av att gå ner i lufttryck. På Vasan kanske jag skulle trycka i 2bar..

//Samuel
Håkan.H sa…
OK, dags för mig att testa med lägre tryck i däcken.
Tidigare har jag alltid haft slang och varit skraj för genomslagspunka därav det högre trycket (3 bar) i mina däck.

Lycka till i morgon på tävlingen i Skellefteå
/Håkan

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack