Handbromsen i?

Ja så känns det just nu, mest är det psyket som sätter käppar i hjulen. Sen är det väldigt mkt god mat och fika överallt som man bjuds på under semestern, antar att det är så det ska vara:-) Men för min form är det inte bra... Jaja man är ju inte mer än människa och måste väl få njuta lite av livet också, trotts allt är det ju bara en lek man håller på med;-) Försöker dock tänka på vad som väntar i Aug och att jag då vill ha samma känsla som innan Brasilien, långt till den nu men ska försöka. Sen måste jag ju prestera på SM också, helst vinna så att startplaceringen på VM blir bra.. Kan vara detta krav som jag har på mig själv som ligger och maler i bakhuvet, och därmed tynger ner psyket lite när det inte går riktigt så bra som jag vill.. Men det är bara spekulationer från min hobbypsykolog sida:-)

Idag blir det ensam TT på Furuvik, försökte ta mig till Skellefteå ikväll för att köra mot andra. Men tiden fanns inte idag:-( Ser ut att bli ett riktigt regnrace här idag, har öst ner hela natten och öser fortfarande ner.. Blir intressant och skoj att köra i leran och blötan!!
Ska köra med 29an då det kommer bli mitt vapen för resten av säsongen på XC loppen, är snabbare på den trotts att känslan är att man är snabbare på 27.5an. Men klockan ljuger inte... Har helt enkelt en stil som passar bättre på 29"
Så om någon vill köpa en unik 27.5a kan den nog vara till salu snart:-)

Kommentarer

Bra kämpat i regnet. Här är vädret rätt ok. Har lite samma känsla som dig vad gäller den goda maten och de sista lätta kilona till både sm och vm. Men än så länge känns formen ok men man vet ju att sm och framförallt vm kräver det där sista lilla extra. Ska försöka få in ett test mot din brasilen form på alpe d huez...kanske nästa vecka om det känns bra :.))
Håkan.H sa…
Ja, 29.an är nog snabbast vad än känslan säger.
Min erfarenhet jämfört med 26 tum är att 29:an kapar många sekunder om inte minuter på en 3 mils slinga.
Med lätta hjul och låg totalvikt på min 29:a så upplever jag ett otroligt driv i cykeln även när det går brant uppför.
27,5 passar nog bäst för små och väldigt lätta personer.
/Håkan
Samuel sa…
Längden spelar nog roll men också åkstilen, för den som är aktiv och tekniskt duktig är nog 27an riktigt bra!! Men för mig som lever på kraft och gärna vill sitta ner och bomba över allt är en 29a bättre.. Jag skulle nog egentligen ha en heldämpad 29a..
Jadu Gunnar livet är hårt mot oss:-) Jag har också trycket där nu ska bara allt annat på plats också.. Slår du den tiden så är ju formen helt ok, så hoppas du gör det:-) Jag skulle också vilja testa mig mot den tiden nu, har mer tryck än ifjol men väger också mer... Skulle bli tufft!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift