Helgens bravader

Jaha då var första tävlingshelgen för 2016 gjord, inte direkt vad jag hoppades på i resultatväg...
I går på Pearl Izumi bröt jag med ett ömmande knä, vill inte riskera att det blir sämre. Slog ju i det på billingeracet och igår ömmade det rätt bra, har en svullnad precis på muskelfästet vid knäskålen. Så körde ett varv sen klev jag av och åkte hemåt för att slicka mina sår, är väldigt besviken över denna helg. Men har inte tänkt gräva ner mig, utan ska se det som var bra och använda det för att gå vidare mot nästa tävling.

På hemvägen stannade vi till hos Kapraali Fritid i Söderhamn, fick där tillfälle att testa en Scalpel Si Race. Kommer bli riktigt bra när den dyker upp hos mig kan jag säga:-) Körde ett varv på en riktigt stenig och fin slinga där, blev förvånad över hur snabb den kändes. Är verkligen som en hardtail fast helt plötsligt så har man också en bakdämpare, nån har gjort rätt när dom designade den cykeln :-)

Nu denna vecka ska jag försöka få till lite bra träning, men först ska jag vila idag och bara rulla lite imorgon. Vill ge kroppen chansen att tillgodogöra sig helgens race, för tog ju i rätt bra ändå :-)
Känner mig laddad för att visa att jag är bättre än vad denna helg visade, vet att jag kan mer och därför känns det frustrerande! Men bara att kämpa på :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack