Hemskt men underbart

Tog mig ut i skogen igår, för den kräsne är det inte att rekommendera... Men just nu är jag inte det, alla meter framtinad stig är som balsam för själen. Är Ca 50/50 som tinat fram, ligger ju is på resten men den är rätt mjuk så inte så halkigt. Sen är det blött och tungtrampat, så egentligen rätt kassa förhållanden där ute.. Men jag hade ändå skitskoj!! Man får ta det som bjuds helt enkelt.. Försökte trycka på där det tinat upp, ville försöka få lite fartkänsla på stigarna. Se så att allt sitter kvar liksom, och jag kände mig oväntat bra. Sen kör jag ju en stighoj, bland sten och rötter är ju Habiten hemma.. Så lite hjälp av den fick man ju, jag slipper ju försöka vara smidig då cykeln är det:-)
Blev som sagt några fartökningar, men överlag ett väldigt lugnt pass.

Idag blir det inte lugnt, utan ska försöka köra 2 tuffa pass. Börjar sen framemot helgen att titta mot Långlopps premiären, så kanske lite lättare träning i början på nästa vecka. Målet är ju inte toppform till billingen, men vill iallafall inte komma dit utbränd:-) Blir nog med bilresan ner på fredag, kommer inte komma iväg förens efter lunch.. Vilket betyder ankomst till Skövde vid midnatt, men bara att prestera så gott det går ändå:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack