Inte hem

Ville gärna få åka hem idag, men får inte det. Inser ju att det hade varit svårt också, men tiden går så långsamt här.. Måste kunna förflytta mig med kryckor innan jag kan åka hem, så blir nog ett par dygn till tyvärr. Just nu har jag gått några meter med gåbord,  men balansen och styrkan för kryckor finns inte än. Så bara att fortsätta göra mina övningar och att svullnaden börjar gå ner, för då får benet tillbaka rätt mkt styrka och koordination. 
Som sagt inte jätteskoj här men får mkt tid över till att fundera över framtiden och mål som rör den, ska jobba hårt med rehabilitering nu så jag kan börja cykla så snabbt det bara går. Drömmen vore att få köra lite cx under hösten, kanske comeback i Falun den 8 oktober.. Men det får kroppen avgöra, och blir nog knappast i elitklassen då. Men är något att ha som mål nu :-)

Kommentarer

Anonym sa…
Kändes som att du var på gång. Vet att du har lagt så enormt mycket källarträning inför denna säsong. Surt att det som hände. Kriga på. Jag kommer INTE sluta läsa din blogg. Du skriver verkligen bra. Jag tycker att du skriver så bra så att du borde ansöka om att skriva för Långlopscupens hemsida nästa säsong. Otroligt att du orkar skriva från sjukbädden. Krya på dig och låt skadan läka så bra som möjligt. Krya på dig.
//Från en trogen bloggläsare.
Samuel sa…
Tack så mkt!!
Finns inte så mkt att göra här i sjukhussängen, så är mkt tankar och lika bra att skriva av sig lite då:-)
Unknown sa…
Hej!
Läser din blogg då och då.

Intressant att se vilken utdelning den träning du kör. Imponerad att träna så mycket, ha familj och inte minst få ihop allt inklusive ett jobb.

I övrigt så tycker jag att det du gjort beträffande kraschen. Det att du tagit kontakt och att ni diskuterat saken. Varken jag eller någon annan behöver veta vem som gjort ett misstag och någon idiotförklaring av någon människa gör inte din skada du fått bli mindre.

Däremot ett snack er emellan kan få till följd att personen inte hanterar situationen igen på det sätt som skedde. Och som du hoppas på.
/Lars Staf
Samuel sa…
Tack så mkt Lars, först var jag mest arg över kraschen och ville helst skrika ut vem det är.. Men insåg när jag lugnat mig att det ger ju inget, så känns bra att vi löst det mellan oss och att vi nu går vidare. Inte varit jättekul för honom heller detta, han ville ju absolut inte skada mig och han har nog mått dåligt över vilja konsekvenser detta fick.
Unknown sa…
Glömde!
Se till att ha ett bra läkhull så du är tillbaka så fort som möjligt i gammal god stil!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack