Pass 2

Blev ett andra pass igår efter jobbet, inte så mkt tid till träningen. Då får man ta i istället är min tanke, så testade dom där 40/20 intervallerna i tre block a 6min.
Lite svårt att veta vad som är rätt belastning på pass man inte kör så ofta, men tror jag hittade rätt. För sista blocket blev så där skönt jobbigt, men ändå inte riktigt en maxning. Körde aktiv vila på 20sek och på 40sek tryckte jag mellan 500-510w i snitt på Monarken, tror det är rätt bra. Speciellt med tanke på att jag var i energitomt tillstånd, kändes då som det var bra tryck i benen. Av dom gånger jag kört detta pass var då detta det bästa :-)
Så måndagen bjöd på två bra och hårda pass, även på 2 personbästan. Så ett bra sätt att starta veckan...

Idag ska jag ta det rätt lungt, men hoppas tiden finns för ca 3h lugnare cykling. Vill ut och kolla hit stigarna börjar tina fram, på solsidorna borde det gå cykla rätt bra. Så ska jaga stigtid :-)

Kommentarer

Janne.J sa…
Fan jag är både tyngre o har fullt upp med 450w.Imponerande!
Samuel sa…
Tack Jan, får hoppas det märks ute i skogarna också att jag blivit starkare:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack