Sista veckan

Nu närmar det sig äntligen för tävlingspremiär, nu är det dags för det man tränat hela vintern för! Sista veckan nu kvar bara:-)
Men faktiskt så kan man förstöra det man kämpat för rätt ordentligt sista veckan, själv grunden är ju där och den sabbar man inte. Men genom dåliga förberedelser så sabbar man rätt mkt, mina erfarenheter säger att man inte ska försöka för mkt... Lev som ni alltid lever och gör som ni gjort hela vintern, ändra så lite som möjligt!  För mig blir det så denna vecka att må, ti och onsdag tränar jag som vanligt, vilar torsdag som jag också alltid gör. Sen ett väkningspass fredag istället för maxpass som annats körs, sen in i bilen och köra dryga 10h. Beräknar vara i Skövde vid midnatt... Livet som hobbycyklist är inte alltid optimalt :-)
Tävla lördag sen bilen till Uppsala, för att där tävla på söndagen. Träningspassen under veckan blir lite kortare än vanligt men lika hårda eller hårdare, kosten ändrar jag inget dom första dagarna. Sen från torsdag så lägger jag bara på lite extra kolhydrater i den vanliga maten, har tidigare haft problem att jag ätit för mkt.. Tror det är rätt vanligt att göra så, man tänker att nu jäklar ska jag ladda ordentligt. Sen blir man bara seg av allt man ätit..
Så mitt bästa tips är gör som vanligt, krångla inte till det:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift