På G?

I går bjöd jag mig själv på ett rätt tufft pass, körde hela 4 gånger 3 minuter och vilade 7 min mellan.. Rätt fjantigt mängd faktiskt!! Men dom tog rätt bra måste jag säga.. Efter den tredje kände jag att det blev stumt, och 7 min lätt trampande räckte inte för att få full återhämtning. Så den fjärde blev en kamp mot syran, tappade lite i effekt men inte så farligt mkt. Snittet på dom 4 intervallerna blev 6.7w/kg, så en bit efter Lance Armstrong som körde nån timme på den effekten.. Men han hade bättre läkare än mig ;-)
Känner mig rätt nöjd med passet, vet inte riktigt hur det står sig mot tidigare men tror det är bra. Känner mig lite lagomt sliten nu, och idag ska jag köra sista tuffa passet innan helgen. Så tror det blir perfekt med återhämtning sen, och förhoppningsvis pangpangben på lördag.
Kommer behöva dom för att matcha motståndet och hojen jag kommer cykla på :-)

Kommentarer

_Nik_ sa…
För oss som inte cyklar alls men följer bloggen kan du inför lopp lägga upp länkar till hemsidor för dem så man kan se vad det är för lopp och försöka fälja resultaten. Går iofs googla sig till men inte lätt hitta alla gånger.

Och sen, du skrev att du cyklat på Tannberget, vad körde du för spår? 15km? upplevde du det isf så pass torrt nu att det är löpbart utan att man blir alltför dyngsur om fötterna?

/Nik
Samuel sa…
Ok det ska jag tänka på, tack för tipset man är ju rätt insnöad själv :-)

Tannberget går springa på, är vissa myrar uppe på berget som är lite blöta än. Men går hippa mellan tuvorna där :-)
Anonym sa…
Nu är du nere på typ min träningstid. upprepa någon gång per vecka typ..=D

Samuel sa…
Ja jag vill ju bli lika snabb snabb som dig Ville :-) Försöker ju få till nån typ av form, så släpper lite på träningen.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack