Dra isär ärrvävnaden..

Dryga 2 veckor har gått sen olyckan, nu börjar en rätt viktig del i rehabiliteringen. Det som varit trasigt i musklerna har börjat läka och dragit ihop sig, så nu gäller det att dra ut det. Måste dra isär ärrvävnaden så att den inte läker ihop till en klump och jag blir stel som satan, så blir en del sträckövningar som ser löjliga ut men gör ont som fan. Men måste in i den smärtan för att det ska bli bra, om jag blir bekväm och inte börjar med detta nu utan väntar tills smärtan är borta. Ja då blir det väldigt svårt att få tillbaka rörligheten, för då har ärrvävnaden växt ihop ordentligt och blir svår att dra isär igen. Så lite jobbigt att när jag har mindre smärta ska jag istället skapa mer smärta, men det måste göras för att det ska bli bra.
Kan snart sitta med 90grader i knäleden, men det gör då riktigt ont. Så gäller nu att under veckan dra till det några grader per dag, små steg hela tiden.

Idag ska jag töja, promenera och sitta i soffan.. Även lite internetcykling kommer det bli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack