Mardrömmen som blev sann..

Jag kommer tjata på om den här skadan ett tag till, för rehab träningen är än så länge inget att skriva om. Bara en massa tänjövningar och sånt trist..

Så skriver av mig lite om känslor kring allt detta, det får ni leva med just nu. Kommer cykliga nyheter också i framtiden :-)
Men just nu är mina känslor kring skadan väldigt starka, faktiskt så var den här typen av skada en mardröm som jag hade redan innan. Att bryta ett stort ben i kroppen har varit en skräck för mig, speciellt lårbenet.. Var där jag låg faktiskt livrädd!! Vet ju att kroppspulsådern går genom låret, så var ett tag rädd att dö.. När jag efter ett tag insett att den nog klarat sig blev jag lite lugnare, men skräcken byttes ut mot en oro istället.  För en så pass stor skada får ju konsekvenser, dels kan jag få problem för resten av livet. Men just nu lever jag också med en familj, och för dom är jag just nu bara en belastning. Kan fan inte bidra med något för dom, utan dom får ta hand om mig. Jag kan heller inte jobba och dra in pengar, visst får man pengar från försäkringskassan och så. Men det är ju inte i närheten av vad jag annars tjänar, så får hoppas vi har råd att ha semester med barnen sen. Sånt här gnager på mig just nu... Visst vet jag om att sporten kan innebära sånna här skador, men är ju inget man räknar med och är ju faktiskt rätt ovanligt.

Känner mig rätt egoistisk när jag nu pratar om hur jag ska komma tillbaka till cyklingen, har jag rätten att göra det?? Är ju familjen som dra lasset om jag skadar mig igen... Men jag är nog egoistisk, för jag ska och vill tillbaka. Cyklingen är en sån stor del av mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack