Träning istället för piller...

Träning är fantastiskt!
För mig funkar det som medicin, behöver inte alls lika mkt smärtstillande sen jag började träna efter benbrottet. Endorfinerna ser till att jag timmarna efter träningen är smärtfri, känner mig ju även mjuk och smidig i muskeln efteråt. Sen läker det mkt bättre och snabbare, om man dels är tränad men även om man tränar med skadan. Visst gör det ont när man tränar, men det get otroligt mkt bättre läkning. Självklart behöver man i inledningsfasen vara still, men så fort man bara kan ska man börja röra på sig. Smärtan man får utstå under träningen har man igen på hur det läker, för jag är övertygad om att det är så.

Visst kanske jag drar det lite väl långt när jag redan cyklar ute, men för mitt psyke är det oslagbart. Mkt bättre än att äta piller för att må bra, för mig är träning ett sätt att må bra. Visst är jag 37 år snart och borde kanske börja trappa ner, men jag känner mig absolut inte gammal. Utan jag mår nog mkt bättre än dom flesta 27åringar, orkar mer och är friskare. Orkar jobba, vara med barnen mm, detta tackvare den tid jag lägger på träningen. Så jag är nog en bättre människa nu än om jag skulle trappa ner, skulle nog mest vara sur och bitter då. Så idag blir det cykling igen, för även om det är väldigt långt kvar till nån typ av form så är det så skoj!!

Kommentarer

Åsa sa…
Håller med om vad du skriver. Var själv uppe snabbt på cykeln efter mina operationer (1 i axeln och en i handleden) Nu var det iofs inte i själva benet som du, det blir ju lite annorlunda eftersom det är det som direkt används för att kunna cykla och jag hade ju benen i "behåll" (men jäkligt ont efter op.) men jag tror att om man är van vid de endorfiner som träning ger, är det en fördel om man kommer igång med sin träning (i den mån man klarar av så klart). Min sjukgymnast sa tom åt mig att hoppa upp på testcykeln redan efter några dagar.

Det verkar som om du gör stora framsteg, är övertygad om att du kommer vara tillbaka snabbare än väntat. Bit ihop och ge dig inte om det är det du vill. Ålder är mindre viktigt, det är hur man känner sig som räknas :)
Samuel sa…
Tack så mkt Åsa!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift