5 gamla å 5 nya.

Så då var ett nytt block på 5 veckors träning gjort, så nu en rätt lugn vecka med bara lite träning.

Den gångna perioden har varit helt ok, blev 46 cykelpass och ett snitt på 11.5 h i veckan. Har kört hårdare än tidigare och försökt pressa mig ordentligt, inga pangben under perioden. Men ändå helt ok watt och fart, däremot har psyket varit svagt. Fått kämpa mot mig själv en hel del, inte alltid varit jättekul att gå ut i garaget. Och viljan har varit svag, nära att ge upp en del pass men har vunnit mot latmasken alla gånger än. Vad detta beror på är nog en kombination av mkt, hård träning, dålig återhämtning och mkt att göra är väl huvudorsakerna. Men fixade det och nu ska jag återhämta mig, för att nästa vecka gå in i en stentuff 5 veckorscykel igen.

Efter denna vilovecka så börjar ju ett nytt block, kommer vara samma upplägg på det som dom andra. 3 dubbelpass och 3 enkelpass med en vilodag per vecka, men ska in med några nya pass. Är ju bara Mars och April kvar nu innan det är dags att börja tävla igen, så vill få in lite mer tävlingslik träning. Försöka komma ut nått mer pass, för snön ligger ju rätt djupt än men går ju träna annat än stigåkning.. För köra stigar måste jag vänta med till Maj iallafall, är liksom bara att gilla det läget. Går ju inte göra nått åt hur som helst, är bara att borra ner huvet och hoppas på det bästa efter stigarna på första racet;-)

Idag ska jag vila helt och hållet iallafall, har massa andra saker som ska fixas. Brukar vara så dom här veckorna, man spar mkt till dom som man inte orkar med annars...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift