Bitter mm

Skrev ett långt mkt bittert och surt inlägg, handlade om allt jag ogillar med cykling och min satsning. Är allt runtomkring cyklingen som gör mig bitter, tex hur man finansierar allt och försöker hitta samarbeten.Tyvärr en stor del av en elitsatsning och jag suger på det!! Jag vill ju bara cykla.. Så kanske skulle man göra som förra året, bara åka lopp här uppe och endast dra ner på SM. För vad skulle jag egentligen vinna på att köra Sverige runt på en massa långlopp?? Jaja raderade det långa klagoinlägget, för det var rätt trist läsning. Ska istället försöka göra det jag gillar, nämligen cykla så får det andra vara. Får bli som det blir...

Tränat på enligt plan iallafall, så ligger i fas där:-) Igår tog jag mig ut och cykla lite på dagens andra pass, var mjuka och dåliga skoterspår. Men ändå så otroligt mkt roligare än monark, njöt av mina 4 st 4min långa intervaller!!  så ska ut och cykla både idag och imorgon också, för sen blir det monark igen under nästa vecka.

Kommentarer

Anonym sa…
Långa avstånd till tävlingar och matcher är ju direkt inget nytt för oss som bor här uppe. Gäller ju oavsett idrott. Framför allt om man kommer högre upp i seriesystemen eller håller på med en individuell idrott. Samma om man är i bland toppen in Sverige och måste söka sig utanför landets gränser. Oavsett vilket så är det resorna som kostar och pengar, och man får fundera på om det är värt det. Klart att resor sliter. Arbetsresor är ju också dryga. I ditt fall tycker jag du ska köra om du har möjligt. Gissar att du skulle ångra dig senare i livet om du inte skulle prova. Kämpa på, du har ju gjort det grymt hittills :)
Anonym sa…
Resorna som kostar tid och pengar
Samuel sa…
Får se hur det blir, ska nu fokusera på att bara cykla. Hur jag sen lägger upp säsongen får jag ta i Maj...
Anonym sa…
Bara en vecka sedan som det tittades in i spåkulan inför säsongen 2016. Och då lät det verkligen annorlunda. Vad är det som har hänt på en vecka? Från att vara peppad på långloppscupen till att typ tänkt skippa den?
Samuel sa…
Vill inte skippa den och mina mål ligger kvar än så länge, men är rätt styrd av min känslor... Och du ska få ett helt ärligt svar.. Eftersom varje helg med ett långlopp kostar ca 3-5000 kr hade jag jobbat fram ett par samarbeten, skulle täcka iallafall 2 helger:-) Men helt plötsligt så vill dom inte längre, då blev jag bitter ett tag... Därav detta inlägg! Men har börjat komma över det nu, men kommer inte lägga tid på att jaga nya. Utan nu när våren närmar sig vill jag ha fokus på träningen, får se till att lösa det själv bara. Men vill inte bara skriva om när jag drar höga watt och allt flyter på, men är svårt att skriva om motgångar utan att låta alltför surgubbig:-)
Anonym sa…
Hoppas det löser sig och att du iaf får ihop ett par bra tävlingar så får chans att mäta dina krafter mot de nästa :)
Hur som helst forsätt kämpa på här under våren. Är imponerad av hur du kör och tränar
Samuel sa…
Tack så mkt! Ja det ska nog lösa sig, ska bli en bra sommar:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack