Tittar i spåkulan, vem vinner långloppscupen 2016

Jag gillar att spekulera och tippa lite, är ju länge kvar än och mkt kan hända innan våren. Sen har jag inte full koll på hur alla satsar till iår, men väldigt många satsar lite hårdare till iår. Dom flesta mot EM på hemmaplan,  men följden av det kommer nog spilla över på långloppen också..

Tror ändå tättrion från 2015 kommer vara intakt, men med en hårt satsande Edin på första plats. På andra plats tror jag Flockhart kommer och tredje plats tar Bleckur, men tredje platsen kommer även Sparr vara med och tampas om. Sen har vi en mängd cyklister som kommer vara med och vinna deltävlingar, men som nog inte kör för hela Cupen. Men här kan jag ha fel, och då är dom topp 3 i totalen.. För sånna som Mathias Wengelin, Axel Lindh, Calle friberg, Michael Olsson, Emil Lindgren, Alexander wetterhall och Gustav Larsson är ju sjukt starka!! Men tror dom har andra huvudmål och bara köra några deltävlingar, men dom kommer ta mkt poäng ändå.

Några överraskningar då och nya namn??
Är ju svårt att slå sig in bland dom etablerade toppcyklisterna, men några kommer att vara med.. Tror en sån som Dennis Walqvist i team allebike kommer ta ett steg till, sen även Fredrik Bergh som verkar ha bra förutsättningar och satsar hårt kommer utvecklas. Sen dyker det alltid upp nån man missat...

Jag själv då?? Ja trotts att jag verkligen inte har dom rätta förutsättningarna kommer jag spänna bågen ordentligt... Vill verkligen vara med och slåss om topp 5 i totalen, och då helst den där tredje platsen. Vet om att det borde vara omöjligt med mina förutsättningar, men är mkt det som motiverar mig. Att kunna göra resultat som jag egentligen inte ska klara, för livet utan utmaningar är ju inget skoj. Och vad är det värsta som kan hända, jo att jag inte lyckas.. Men vad gör det?? Jo inget alls, och vill man skratta åt mig kan jag bjuda på det. För det kommer bara dom som inte vet vad det innebär att göra detta med heltidsjobb, 3barn och hela fadderullan att göra...

Så kommer bli en riktigt intressant långloppssäsong, börjar längta nu mitt i allt snöande...

Kommentarer

Anonym sa…
Övertygad att du kommer göra det riktigt bra/ stå dig riktigt bra i konkurrensen. Sen om det blir en topp5-placering eller bättre återstår att se. Helt rätt att spänna bågen högt.
Samuel sa…
Ja kommer bli riktigt tufft och behöver mkt tur, marginalerna är ju väldigt små...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack