Garbaruk Chainring

Tidigare i vinter hittade jag ju en ny oval singelklinga, köpte grisen i säcken och beställde den direkt från deras hemsida. Det jag fastnade för var alla valmöjligheter, finns runda, ovala, directmount, olika bultdiametrar.. Men framförallt alla storlekar, inte många singeldrev finns annars i storlekar över 38.. Men här kan man välja fritt, ska man köra vasan är det bara att beställa ett 44 drev om man vill:-) Sen finns dom också i en massa färger, och det förgyller ju livet..
Leveransen från Ukraina gick smidigt, hade hem den på en vecka.

Har nu hunnit köra med mitt ett tag nu, finns inget att klaga på alls.. Bra finish, lätta och fin kvalité, verkar även hålla kedjan på plats fint:-) Så tycker absolut detta är ett väldigt prisvärt alternativ till mer kända klingor.

Kommentarer

Thomas E sa…
Har du använt ovala klingor fråb andra tillverkare? Vad tycker du om Garbaruks timing i såfall? Ser att de kör fast 12% ovalitet och 108 grader i timing.
Samuel sa…
Har tidigare kört med oval rotorklinga, känner ingen skillnad i känsla på dom nu. Ska sätta rotorklingan jag har på den andra hojen sen, då får man en rättvis bedömning..
KJ sa…
Hur känns det att sätta sig på monarken när du vant dig med ovalt?
Samuel sa…
Går bra nu då jag kör mest monark, men varje gånga jag kör ovalt känns det som "hemma". Fast jag har lätt för att anpassa mig också, inte jättenoga med inställningarna mm. Så kan utan problem gå från ovala till runda klingor, men känner att ett av dom passar mig bättre:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack