Konkreta mål

En av anledningarna till att jag faktiskt gillar att köra monark är att den är väldigt konkret, finns ingen känsla som kan ljuga eller yttre omständigheter som påverkar. Är bara vad jag klarar av som styr resultatet,  det ger en väldigt tydliga siffror att jobba med och mot. Det motiverar mig att hela tiden försöka bli bättre, är så lätt att bara sätt upp ett wattal som ska nås. Sen är det den tuffa biten att nå dom:-) Men att ha något tydligt att jobba mot gör vintern lättare, både långsiktigt och inför varje pass.

Jag sättet alltid upp drömmål, gillar att ha nått långt bort att jobba mot. För några år sen var det tex 4*4 på 400w, det gör jag nu rätt lätt:-) Har nu suttit och kollat lite vad jag vill jobba mot, drömmen är att nå dom innan sommaren 2017..
Skulle då vilja vara på eller över det röda strecket i tabellen, 1 min är jag redan över på men 5 och 20 min måste jag jobba på. Kommer bli tufft att nå, men drömmar ska ju vara lite svåråtkomliga:-)

Kommentarer

KJ sa…
Jag har kollat mina egna värden mot samma tabell och min kurva pekar kraftigt upp mot höger, dvs tvärtom mot dina värden. Jag verkar vara helt otroligt kass på korta insatser! Dessutom en bit längre ner i tabellen...
Tror det är taktiskt fördelaktigt ha kapacitetsprofil som din som gör att man kan hänga med vid hårdkörningar vid t.ex. starten och ryck. Du ska nog inte vara ledsen att du har den lutningen som du har...
Samuel sa…
Hoppas du har rätt :-) Men är rätt bra att se hur det lutar, då vet man vart man ska lägga ner mer jobb. Men man får ändå inte glömma att jobba på sina styrkor, för som du säger är deg rätt bra att kunna ta ryck mm..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift