Äntligen

Så tillslut släpptes den officiellt, den nya Scalpel Si. Har vetat att den skulle komma rätt länge, men har varit rätt flytande datum. Fast för ett tag sen kom ett releasedatum, så då blev man ju taggad. Tycker väl egentligen inte om att i mitten/slutet av maj byta hoj, men kommer göra det. För denna vill jag ha.. Har en beställning på en ny Scalpel, är bara att hoppas dom inte tar slut innan min beställning kommer in. För än finns inget exakt lev.datum och jag är nog inte högst prioriterad i vilken ordning cyklarna skickas, så hoppas att jag slipper vänta så länge. Kommer köra den som är döpt till Race, den är som team men med xtr system istället för Sram. Varför inte köra den med Eagle då kanske ni undrar, jo för då får jag nog vänta till säsongen i stort sett är över. Då kan jag leva med att testa XTR istället, kanske blir man ett Shimano fans efter det:-)

Så nu är längtar jag efter ett meddelande som säger att den är beställd och påväg till mig, för ser framemot att packa upp och köra på den!! Läst nått om mitten av maj, så kanske får man köra den på Långa Lugnet. Hoppas hoppas!!
Men fram till dess kör jag racen på Habiten, och går det bra kanske man inte vill byta:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Vart någonstans köper du cykeln ifrån?
Samuel sa…
Beställer den från Kapraali Fritid.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack