Gårdagens dubbel

Blev dubbelpass igår med, tre dagar i rad med det fick jag till:-)
På morgonen igår blev det 60sek intervaller, med viss tidsbrist så tog jag bara en minuts vila mellan också. Körde 10st på 500w, blev rätt stum på slutet.
Sen innan middagen blev det 30min med 40/20, ca 425w på 40sek sen aktiv vila i 20sek. Inga fantasi siffror men med tanke på att det var ett pass med helt tomma energidepåer, så var det riktigt bra tyckte jag. Är verkligen påfrestande både på kroppen och skallen att köra dessa pass, men upplever verkligen att kroppen lärt sig jobba bättre i utmattat läge. Det kan ju vara bra, för man är ju rätt sliten i slutet på ett långlopp...

Idag tvingar jag mig själv att vila, måste ju låta kunskapen segra över vad jag vill...
Kroppen ska få ladda in inför morgondagens dubbel:-) Har ju en massa sjuka barn här hemma, så vill undvika att bryta ner mig helt...

Kommentarer

KJ sa…
Hur resonerar du kring att träna högintensivt trots att prestationsförmågan är lägre på grund av nerträning? En del menar ju att det inte är någon mening att köra intervaller om man är för sliten att genomföra dem på tänkt intesitet.
Samuel sa…
Jag kör rätt ofta tom på energi eller nertränad, men då håller jag mig kring tröskel. Detta kan ibland vara på gränsen till vad kroppen klarar, och kanske inget för den som tränar för motionens skull. Men jag tror att lyckas man hålla det på rätt sida om gränsen, så är det väldigt bra träningseffekt på dom passen. För som jag skrev i slutet av långa lopp är man ju inte pigg och fräsch, men är ändå just då man ska orka ta ryck och själv göra fartökningar... Så för mig är dessa pass viktiga! Men är väldigt viktigt att man lägger in återhämtning efter sådana pass, för annars trillar man nog ner i källaren.. Sen är det också enormt viktigt att köra pass där man är pigg och energikälla, man måste helt enkelt träna på allt:-) Hoppas nått av detta lät vettigt.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack