Langning eller inte?

En sak som jag klurar på just nu är det här med langning på långloppen, man är ju liksom i behov av vätska och energi för att göra ett bra lopp. Men om man som mig åker ner själv rätt ofta, är det ju svårt att få hjälp med det. Då ska man försöka få tag i en vänlig själ som kan hjälpa en, och då kommer  man alltid i andra hand. För dom är där för att hjälpa sina cyklister i första hand, så man får alltid anpassa sig. Sen ett problem jag upptäck är att när man inte kan banorna, ja då är det klurigt att veta vart lagning kommer. Den osäkerheten gillar jag inte, man vet inte exakt vart när och hur man får flaskan. Att fundera över det tycker jag tar en del energi, och jag vill lägga all energi på att trampa.
I fjol körde jag ett par tävlingar med vätskeryggsäck, tyckte det funkade riktigt bra. Så på dom race där jag inte känner mig 100% på lagning, kommer jag köra med ryggsäck. Detta var än stilpolis mm säger om det... För att slippa lägga energi och funderingar på vätskan mm är skönt, sen kan jag dricka när jag vill utan problem. Ev taktikryck vid lagningsoråderna av vissa team slipper man bekymra sig om, för jag har ingen flaska att missa :-) Visst jag kommer starta lite tyngre än normalt, och kan bli lite svettigare om ryggen. Men att slippa den lagningsstress som jag annars känner gör det värt det, fast visst på dom lopp jag får hjälp kommer jag köra som vanligt. Men på dom allra flesta blir det nog med vätskeryggsäck, så nu ska jag kolla om jag behöver uppgradera mig på den fronten:-) Den jag har är 2 år gammal så får se om det hänt nått nytt med dom...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift