Nu så!!

Har sen i januari haft en plan med träningen, följt den rätt exakt. Så då gäller det ju bara att mina teorier stämmer i praktiken.. Tanken har varit att överbelasta mig, så har dom senaste månaderna tränar mer och hårdare än vad som ibland varit nyttigt. Varit sliten och inte ökat i watt på mina pass under denna tid, utan fått slita rätt ordentligt för att nå upp till målwatt på passen. Inga personbästan har slagits, men visste varför det varit så här. Tanken med denna period har varit långsiktig, både med tanke på denna säsong då jag nu hoppas kunna spetsa till formen lite. Men även ännu mer långsiktigt, ser ända fram till nästa vinter. För då hoppas jag att kroppen nu härdats på denna träningsnivå, och att jag då nästa vinter kan utnyttja det..

Men har ju även tänkt ha nytta av det i sommar, för från förra veckan tränar jag på en nivå som kroppen pallar med. Så enligt min plan ska jag nu börja höja watten igen, funkar detta då?? Har ju bara gått 2 veckor än, och jag tränar fortfarande 9pass/veckan. Så ingen formtoppning ännu, men det börjar ändå röra sig. Denna vecka har bla innehållt 3max pass, resultaten på dom har varit riktigt bra. Pb nivå på alla 3 och med en känsla av att det finns lite mer, så verkar som min plan funkar helt ok än så länge:-) Är skönt att se det då det ibland varit slitigt under vintern då resultaten stått still, men har hela tiden försökt intala mig att det är enligt planeringen.

Morgonens 60/120 pass gick riktigt bra, orkade med 13 st på 8.2w/kg. Sista tappade jag fart sista 15sek för att sista 5sek knappt få runt pedalerna, så då vet man att man gjort rätt:-)

Bjuder på en bild av cykeln jag hoppas få tävla på senare i år, en Scalpel Si 2017.. Spec, geometri mm kommer ut senare under dagen.. Men just denna modell är utrustad med xtr, så kommer få testa det under året..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack